Türkiye turizminde hedef 64 milyar dolar

Türkiye’de turizm sektörünün öncü isimlerinden Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı ve Martı Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin, Türkiye’de İş Dünyası dergisine yaptığı özel açıklamalarda sektörün dönüşümünü, sürdürülebilir yatırımların önemini ve Martı markasının ilham veren yolculuğunu anlattı.

 

Oya Narin, Martı Grubu’nun sadece turizme değil kalkınmaya katkı sağladığını vurguladı.  Narin, “Bizim için turizm, istihdamın, eğitimin ve kadın gücünün birleştiği bir sektör. Türkiye’nin geleceğinin sektörü bu. Çünkü turizm, sadece gelir değil; kültür, çevre bilinci ve insan kaynağı demek. Bugün 60 milyar doların üzerinde gelir üreten, 2 milyondan fazla kişiye istihdam sağlayan bir sektörden söz ediyoruz. Bu gücün sürdürülebilir olması için çevreyle dost yatırımlara, insana yatırım yapmaya devam etmeliyiz” ifadesini kullandı.

“BİZİM İÇİN BAŞARI: KAZANDIĞIMIZ KADAR PAYLAŞMAK”

Martı Grubu’nun sosyal sorumluluk projelerine de önem verdiğine dikkat çeken Narin, “Kurulduğumuz günden bu yana, bulunduğumuz bölgelerde okullar, meslek liseleri, çevre projeleri hayata geçirdik. Çünkü turizmin gelişmesi, ancak toplumla el ele ilerlediğinde anlamlı hale geliyor. Bizim için başarı; kazandığımız kadar paylaştığımız bir değer” dedi.

Narin, Türk turizminin son 60 yılda yaşadığı dönüşümün hem ekonomik hem de kültürel bir başarı öyküsü olduğunu ifade ederek şunları söyledi:

“1960’larda başlayan turizm hamlesi, Divan ve Dedeman gibi örnek tesislerin ardından Martı markasıyla devam etti. 33 odalı küçük bir tesisle başlayan hikayemiz, bugün 1200 yatak kapasitesine, marinalara ve butik otellere sahip bir yapıya dönüştü. Her bir tesisimizi doğaya saygılı, mimarisiyle çevreyle uyum içinde olacak şekilde tasarladık. Çünkü biz turizmi sadece bir gelir kapısı değil, bir değer yaratma alanı olarak görüyoruz.”

TURİZM TÜRKİYE’NİN GELECEĞİNİN SEKTÖRÜ

Turizm sektördeki son gelişmeleri aktaran Oya Narin, “2025 senesinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’mızın 64 milyar dolarlık gelir hedefini yakalayacağımızı, önümüzdeki yıllarda da  %3 ile 5 arası bir büyüme olacağını ümit ediyoruz. Zaten orta vadeli planda da böyle gidiyor. 80’li yıllarda 50 bin yatak kapasitesi varken günümüzde 2,5 milyon yatağa yaklaşmış. Sektör, 2 milyon üzerinde istihdam, 60 milyar üzerinde bir gelir yaratan, hizmet ihracatında %55’lerin üzerinde olan, dünya dördüncüsü bir sektörden bahsediyoruz. Hem Türk yatırımcısı hem Türk insanı, kendi özgün özelliklerini dünyaya Türkiye’yi tanıttı. Bu sektör Türkiye’nin geleceğinin sektörüdür. Çalışmak isteyen Türk kadını için, küçük işletmeler açmak isteyen, orta ölçekli, küçük ölçekli imkanları olan, yörelerde kalıp üretmek isteyen aileler için Türkiye turizmi son derece değerli olduğunu söyleyebilirim” dedi.

WhatsApp Image 2025 10 24 at 20.49.34

 

 

Başa dön tuşu