Anadolu Sigorta, Kadınların Birinci Tercihi Oldu

Anadolu Sigorta, Kadın Marka Tercih Endeksi’nde Zirvede
Anadolu Sigorta, Türkiye İtibar Akademisi tarafından düzenlenen Kadın Marka Tercih Endeksi (K-250) araştırmasında sigorta kategorisinde birinci sırayı alarak kadınların en çok tercih ettiği sigorta markası oldu. 23 Eylül – 11 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen bu araştırmada, 18-55 yaş arası 6800’den fazla kadının katılımıyla sonuçlar belirlendi.
Anadolu Sigorta Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Berna Semiz Ergüntan, bu başarının kendileri için büyük bir onur olduğunu belirterek şunları söyledi: “Türkiye İtibar Akademisi’nin Bursa Teknik Üniversitesi ve İstanbul Kent Üniversitesi ile iş birliği içerisinde gerçekleştirdiği bu çalışmada elde ettiğimiz başarıdan dolayı büyük bir mutluluk duyuyoruz. Anadolu Sigorta olarak, Birleşmiş Milletler Kadın Birimi ve Kadının Güçlenmesi Prensipleri (WEPs) imzacısıyız. Ayrıca, kadınların yönetim kurullarında ve üst yönetim seviyelerinde daha fazla temsil edilmesini hedefleyen Yüzde 30 Kulübü‘nün de bir üyesiyiz.”
Ergüntan, şirket içinde kurdukları Eşitlik Komitesi ve bu komitenin koordine ettiği #DahaEşit programı kapsamında çalışanlarına ve geniş toplum kesimlerine hitap eden sosyal sorumluluk projeleri yürüttüklerini vurguladı. “Ofis programlarımızda cinsiyet eşitliğine duyarlı otomatik kelime düzeltme uygulamamızın yanı sıra iletişim dilimizin ayrımcı bir ifade içermemesine özen gösteriyoruz,” dedi.
Ergüntan, Anadolu Sigorta’nın kadına yönelik şiddetle mücadelede farkındalık yaratmak amacıyla her yıl kasım ayında UN Women tarafından düzenlenen kampanyalara destek verdiğini belirtti. “Şirket olarak ayrıca, Sabancı Üniversitesi Ev İçi Şiddete Karşı Şirketler Ağı (BADV) üyesiyiz,” diyerek, yönetim kurullarında %66 oranında kadın üye bulunduğunu ve tüm çalışanlar arasında kadın oranının %52 olduğunu ifade etti. “Toplumsal cinsiyet eşitliğini şirket içi politikalarımızın ve uygulamalarımızın merkezine alıyoruz,” dedi. Ergüntan, sundukları ürün ve hizmetlerle Türkiye’deki kadın tüketiciler nezdinde Anadolu Sigorta’nın performansının ve topluma kattığı değerin zihinlerde olumlu bir yer edindiğini bilmenin motivasyonlarını yükselttiğini sözlerine ekledi.