MEB Öğretmen Atamalarında Yeni Kontenjan Analizleri Yapıyor

Millî Eğitim Bakanlığı, öğretmen atamalarında kontenjan belirleme sürecini veri analizine dayalı bir sistemle yürütmeye başladığını duyurdu.
öğretmen atamaları
Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), öğretmen atamalarında kontenjan belirleme sürecini veri analizine dayalı bir sistemle yürütmeye başladı. MEB Akademisi Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen analizler, önümüzdeki atama takviminde hangi branşlarda kadro açılacağının büyük ölçüde bu verilere dayanarak şekilleneceğini ortaya koydu.
Bakanlık kulislerine yansıyan bilgilere göre, kontenjan planlamaları artık yalnızca mevcut ihtiyaçlara göre değil; norm kadro, emekli olacak öğretmen sayısı, öğrenci artış hızları ve arz-talep dengesi üzerinden gerçekleştiriliyor.
Akademi’nin son analizleri, bazı öğretmenlik alanlarında ihtiyaç seviyesinin minimum düzeye indiğini göstermektedir. Bu branşlarda kontenjanların çok sınırlı açılması veya bazı alanlarda hiç kadro verilmemesi iddia edilmektedir. Bu durum, ilgili branşlarda KPSS’ye hazırlanan öğretmen adaylarının rekabetini artıracaktır.
Rapordaki önemli tespitlerden biri, bazı branşlarda mezun sayısının mevcut ve yakın dönem öğretmen ihtiyacının çok üzerinde olduğu yönündedir. Bu tablo, arz fazlası oluştuğunu ve atama bekleyen aday sayısının hızla arttığını göstermektedir. Özellikle son yıllarda kontenjanı düşen alanların bu grupta yer aldığı belirtilmektedir.
MEB kaynakları, yeni atama döneminde ihtiyaç duyulan branşlara kontenjan artırımı yapılacağını, norm fazlası veya arz fazlası olan branşlara ise ciddi sınırlamalar getirileceğini ifade etmektedir. Ayrıca, alan bazında objektif veri analizine dayalı planlama ve emekli olacak öğretmen sayısının hesaplanması da bu süreçte dikkate alınacaktır.
Özellikle Fen Bilimleri, Matematik, Rehberlik, Okul Öncesi, Sınıf Öğretmenliği, İngilizce, Bilişim Teknolojileri ve Özel Eğitim gibi ihtiyaç fazlası branşlarda kontenjanların daha yüksek olması beklenmektedir.
Millî Eğitim Akademisi’nin analizleri, öğretmen atamalarında yeni bir dönemin başladığını göstermektedir. Bundan sonra, mezun sayısı fazla olan fakat ihtiyaç az olan alanlarda ciddi kontenjan daralması, öğretmen açığının yüksek olduğu alanlarda ise daha geniş kadrolar görülecektir.
İlgili Haberler: Öğretmenler Günü’nde Ücretsiz Giriş ve İndirim Fırsatları · Öğretmenlerin Alım Gücü Düşüyor, Geçim Sıkıntısı Artıyor