Öğretmenler MEB’den Diplomaya Bağlı Alan Değişikliği

Öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığı’na diplomaya dayalı alan değişikliği için çağrıda bulunuyor. Talep, norm fazlası öğretmen sorununu hafifletmeyi amaçlıyor.

diplomaya dayalı alan değişikliği

Öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) diplomaya dayalı alan değişikliği konusunda net bir çağrıda bulunuyor. Norm fazlası öğretmen sorununu hafifletecek ve öğretmenlerin kariyer hedeflerini destekleyecek düzenlemenin bir an önce açıklanması talep ediliyor.

Birçok öğretmen, ikinci üniversiteyi bitirerek yeni bir branşta yetkinlik kazandı. Ancak diplomalarına uygun kadrolara geçiş yapamadıkları için mağduriyet yaşadıklarını belirtiyorlar.

Bu kapsamda öğretmenler, taleplerini geçtiğimiz günlerde Bakan Yusuf Tekin’e çiçek göndererek bir kez daha hatırlattı.

Öğretmenlerin çağrısında şu ifadeler öne çıktı: “Binlerce meslektaşımızın kariyer planlamasını doğrudan etkileyen bir beklentimiz var: Diplomaya dayalı alan değişikliği müjdesinin verilmesi.” Öğretmenler, ikinci üniversiteyi bitirerek kendilerini geliştiren öğretmenlerin yeni uzmanlık alanlarına geçiş yaparak eğitim sistemine daha güçlü katkı sunmak istediklerini ifade ediyorlar.

Bu düzenlemenin sadece bireysel bir hak değil; aynı zamanda norm fazlası öğretmen sorununu da hafifletecek önemli bir adım olacağı belirtiliyor. Öğretmenler, diplomalarına uygun branşlara geçiş hakkının verilmesinin motivasyonlarını artıracağını ve sistemdeki işleyişi olumlu etkileyeceğini vurguluyorlar.

İlgili Haberler: MEB, Seminerlere Katılmayan Öğretmenlerin Listesini · MEB’de Avrupa Dış İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Atandı

Başa dön tuşu