ABD Kişisel Otomobil Sigortacıları 2025’e Güçlü Başladı

sigorta haber
sigorta habersigorta haber

AM Best’in yeni raporuna göre, ABD’deki kişisel otomobil sigortacıları 2025 yılının ilk yarısında da ilerleme kaydetmeye devam etti. Sektörün doğrudan hasar oranı iki yıl üst üste düştü ve sonuçlar, 2024’te görülen güçlü toparlanmanın bu yıla da uzadığını gösteriyor.

Resim YükleResim Yükle

“ABD Kişisel Otomobil Sigortalarının 2024 Yılında Sigorta Performansı Belirgin Şekilde İyileşiyor” başlıklı rapor, 2024 yılında yaşanan dramatik dönüşümü vurgulamaktadır. Bu segment, 2023 yılında 17 milyar dolarlık açık dahil olmak üzere üç yıl üst üste kayıp kaydeden net sigorta gelirinde yaklaşık 14 milyar dolarlık bir artış kaydetti.

2024 yılında hem otomobil sorumluluk sigortası hem de otomobil fiziksel hasar sigortası karlılık gösterdi. Özellikle otomobil fiziksel hasar sigortası öne çıktı ve 2023’teki 101,2’ye kıyasla 87,9’luk bir birleşik oran elde ederek, birkaç yıldır ilk kez sorumluluk sigortasından daha yüksek net kar sağladı.

AM Best Endüstri Araştırma Analisti Helen Andersen, “Kişisel otomobil fiziksel hasar ve otomobil sorumluluk sigortası, on yılın en yüksek toplam net karı olan 37,6 milyar dolar elde etti. Bu, on yıl içinde bu segmentin elde ettiği en yüksek kar olup, 2022 yılında iki sigorta türünün toplam net işletme zararı 21 milyar doların üzerinde olduğu göz önüne alındığında, büyük bir toparlanma olduğunu gösteriyor” dedi.

Bu segment, bu gücünü 2025 yılına da taşımıştır. Yılın ilk yarısındaki doğrudan hasar oranı, 2024 yılının aynı dönemindeki 67,6 ve 2023 yılındaki 77,1’den düşüş göstererek 61,2’ye gerilemiştir. AM Best, bu eğilimi, fiyatlandırma kredilerini dikkatli bir şekilde yönetirken oran artışlarını başarıyla uygulayan şirketlerin, daha güçlü kazanılmış primlere ve artan yazılan prim toplamlarına yol açmasına bağlamaktadır.

Resim YükleResim Yükle

Ancak, artan hasar maliyetleri bir sorun olmaya devam ediyor. Dikkat dağınıklığı, hem hasar sıklığını hem de ciddiyetini artırmaya devam ediyor. Özel yolcu otomobilleri için ortalama hasar maliyeti 2024 yılında yaklaşık 13.000 dolara çıkarak, bir önceki yıla göre %10’un üzerinde bir artış gösterecek.

AM Best Endüstri Araştırmaları ve Analitik Direktör Yardımcısı David Blades, “Kayıp maliyetlerinin kontrolden çıkmasını engelleyen faktörlerden biri, pandemi sonrası hasar taleplerinin sayısında yaşanan azalmadır. Zira toplam kayıp maliyetleri, ortalama kayıp maliyetlerine göre daha yavaş artmaktadır” dedi.

“Gelecekte belirsizlik yaratan bir konu, yabancı ülkelere uygulanan yüksek gümrük vergilerinin sigorta şirketlerinin hasar tutarları, yatırım getirileri ve kâr marjları üzerindeki finansal etkisidir. Bu belirsizlik, kısa ve orta vadede kişisel otomobil sigortacıları için kritik bir faktör olabilir.”

Başa dön tuşu